Bekijk de video over veilig mobiel bankieren



Wat doet Knab voor veilig mobiel bankieren?

  • Je moet altijd eerst je mobiele toestel registreren, voordat je gebruik kunt maken van de Knab App. Wij koppelen een uniek registratienummer aan jouw smartphone of tablet, in combinatie met je app-toegangscode of vingerafdruk. Zo weten we zeker dat jij het bent.
  • We stellen de Knab App alleen beschikbaar via de twee officiële downloadkanalen: App Store en Google Play.
  • Als je nog bent ingelogd in de Knab App en je bent een tijdje niet actief geweest, word je automatisch uitgelogd.
  • We controleren ons betalingsverkeer continu op ongebruikelijke transacties.
  • Onze collega's worden getraind om fraude snel te herkennen.
  • Doordat we verschillende IT-systemen gebruiken, opereren deze onafhankelijk van elkaar.
  • We hebben een team van ervaren IT-specialisten in huis, dat altijd op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen. Hierdoor worden er voortdurend verbeteringen aangebracht in onze beveiliging.
  • Onze systemen worden continu getest op veiligheid.


Wat kun jij doen?

  • Download de Knab App alleen via een officieel kanaal. Voor Apple-toestellen is dat de App Store, voor Android-gebruikers is dit Google Play.
  • Kies een toegangscode voor de Knab App, die afwijkt van je pincode.
  • Houd de toegangscode van de app en je smartphone of tablet geheim.
  • Gebruik de Knab App niet als je op een openbaar WiFi-netwerk bent aangesloten. Zorg dat je alleen mobiel bankiert vanaf een WiFi-netwerk waarvoor je een wachtwoord nodig hebt dat niet veel mensen weten. Dit herken je aan het slotje achter het WiFi-teken.
  • Breng geen wijzigingen aan in het besturingssysteem van je smartphone of tablet. Dit staat bekend als jailbreaken, rooten of hacken. Hiermee tast je de algehele beveiliging van je toestel aan en maak je deze kwetsbaarder voor fraude.
  • Zorg ervoor dat je het besturingsysteem van je smartphone of tablet regelmatig update. Dit geldt ook voor de apps die je hebt gedownload, zoals de Knab App. Doe dit altijd via de App Store of Google Play.
  • Is je smartphone of tablet gestolen of ben je deze verloren? Verwijder dan direct de registratie van de smartphone of tablet in de Persoonlijke Bankomgeving. Je kunt ook contact opnemen met onze Servicedesk om je registratie te laten verwijderen. Doe daarnaast ook aangifte en laat je SIM-kaart zo snel mogelijk blokkeren en/of je telefoon leegmaken (wipen) door je provider.
  • Klik nooit op links in ongevraagde e-mails, ook al lijkt het of ze van een betrouwbare organisatie komen. Verwijder spam en verdachte e-mails direct, zonder ze te openen.
  • Moet je jouw toestel tijdelijk afstaan voor onderhoud of reparatie? Ga dan zorgvuldig om met de gegevens die erop staan. Verwijder bijvoorbeeld de geheugenkaart, SIM-kaart en wijzig tijdelijk je toegangscode. Of maak een back-up van je gegevens op je computer, zodat je deze kunt verwijderen van je smartphone of tablet. Je kunt je apparaat ook herstellen naar de fabrieksinstellingen.

Dit vind je misschien ook interessant

Veelgestelde vragen over veilig mobiel bankieren