Toegankelijkheid bij Knab
Bankieren moet voor iedereen gemakkelijk zijn
Bij Knab vinden we dat bankieren voor iedereen toegankelijk moet zijn. Daarom zorgen we ervoor dat je onze app, website en persoonlijke bankomgeving prettig kunt gebruiken, óók als je net wat extra ondersteuning nodig hebt. Of als je bijvoorbeeld blind, slechtziend, doof of slechthorend bent.
We maken complexe zaken begrijpelijk en zorgen voor slimme functies die je helpen om gemakkelijk je weg te vinden. Onze digitale kanalen voldoen zo veel mogelijk aan de internationaal erkende richtlijnen voor digitale toegankelijkheid (WCAG 2.1).

Blind of slechtziend?
Zo maken wij bankieren gemakkelijker
Gebruik je een screen reader of heb je baat bij een groter lettertype of meer contrast?
Goed nieuws: we houden hier op al onze kanalen rekening mee.
De Knab App
- Werkt goed samen met screen readers
- Heeft een dark mode
- Je kunt de lettergrootte vergroten via de instellingen van je telefoon (dit doe je via Instellingen > Toegankelijkheid)
Screen readers
Met screen readers wordt de informatie voorgelezen.
Op je telefoon
- Op iPhones of iPads gebruik je VoiceOver via Instellingen > Toegankelijkheid
- Op Android gebruik je de ingebouwde screen reader of download je de Android Toegankelijkheidstools via de Google Play Store
Knab.nl en je Persoonlijke Bankomgeving
Gebruik je Knab via een computer? Ook dan zorgen we dat je toegang hebt tot alle info:
- Voor Windows kun je screen readers gebruiken zoals NVDA (gratis) of JAWS (betaald)
- Op een Mac, iPhone of iPad zit standaard VoiceOver
Kleuren en iconen
Op onze app en website gebruiken we altijd voldoende contrast en duidelijke iconen.
Zo vind je gemakkelijk je weg.
Doof of slechthorend?
Dit zijn je opties
Als je doof of slechthorend bent, kun je bij Knab zelfstandig je bankzaken regelen via de Knab App. Vind je iets niet duidelijk of heb je hulp nodig? Dan helpen we je graag:
- Gebruik de chat in je Knab App voor snelle hulp van een medewerker
- Bellen in gebarentaal? Dat kan via KPN Teletolk – een gratis dienst waarmee je ons belt met ondersteuning van een tolk Nederlandse Gebarentaal
Liever een video?
Voor sommige handelingen – zoals inloggen of geld overmaken – hebben we uitlegvideo’s. Die helpen je stap voor stap op weg.
Vragen of suggesties?
Heb je een vraag of lukt iets niet goed? Of heb je ideeën over hoe we het nog toegankelijker kunnen maken? Laat het ons weten via https://www.knab.nl/contact.
Samen maken we bankieren toegankelijk voor iedereen.