Meteen je geld terug. Van iedereen.

Gezellig etentje gehad en de rekening voorgeschoten? Vraag makkelijk en snel je geld terug door middel van een Knab Betaalverzoek. Zo zie je meteen wie wanneer betaald heeft en wordt het geld direct bijgeschreven. Ook als je vrienden niet bij Knab bankieren.

Makkelijk en snel

De voordelen van een Knab Betaalverzoek

Gratis betaalverzoek sturen

Een betaalverzoek kost jou niets. Vul een bedrag in en vertel wat je hebt voorgeschoten.

Makkelijk te delen

Deel het betaalverzoek eenvoudig met je vrienden, bijvoorbeeld via WhatsApp.

Wie betaalt, bepaalt

Je hoeft niet per se vooraf een bedrag in te vullen. Geef je een cadeau met een groep? Laat de betaler zijn eigen inleg bepalen.

Direct op je rekening

Je hoeft nooit lang te wachten op je centen. Na betaling staat het bedrag direct op je rekening.

Veilig betalen met iDEAL

De ontvanger van het betaalverzoek kan altijd veilig betalen met iDEAL, ideaal!

Voeg een foto toe

Het doel van je betaalverzoek wordt extra duidelijk, wanneer je een foto toevoegt. Bijvoorbeeld van de kassabon.

Aan de slag

Je eigen betaalverzoek in 3,2,1..

Een betaalverzoek is ideaal. Voor jou, maar ook voor degene die moet betalen. In deze video laat Sarah zien hoe je een betaalverzoek aanmaakt in de Knab App.

Heb je de app nog niet? Download 'm direct!

Download in de App store Ontdek het op Google Play

Waarom Knab Plus?

  • Onze klanten geven onze service gemiddeld een 8,9
  • Een compleet bankpakket voor € 5 per maand, tijdelijk het eerste jaar slechts € 2,50
  • Makkelijk en veilig aanvragen via de Knab App
Open Knab Plus

Tijdelijk: 1e jaar 50% korting

Andere vraag?

Staat je vraag er niet tussen? Kijk dan bij onze veelgestelde vragen.

Je geld is veilig

Je geld is veilig

Knab is onderdeel van Aegon Bank N.V. Je geld is gedekt door het depositogarantiestelsel.

Van 8 tot 22 uur bereikbaar

Wij staan dagelijks voor je klaar. We zorgen altijd dat je direct contact hebt met één van onze mensen.

Veelgestelde vragen over het Knab Betaalverzoek

Kan ik een betaalverzoek sturen via Knab?
Ja, dat kan in onze app. Maak hier een betaalverzoek aan door op het euro-icoontje onderin de app te klikken. Hier kun je zelf een bedrag invoeren, of laat dit doen door de ontvanger van je verzoek. Geef ook even aan waar je geld voor terugvraagt en klik op versturen. Zodra de ontvanger betaalt, staat het geld op je betaalrekening.
Zit er een limiet op het Knab Betaalverzoek?

De volgende limieten gelden voor een Knab Betaalverzoek

  • Je kunt maximaal € 500 terugvragen via een Knab Betaalverzoek.
  • Je kunt maximaal tien openstaande betaalverzoeken hebben.
  • Een betaalverzoek kan maximaal vijftig keer betaald worden.
  • Het bedrag van je openstaande verzoeken kan in totaal niet hoger zijn dan € 5.000.
  • Een betaalverzoek is maximaal 1 week geldig.

Komt je verzoek boven de limiet uit of is deze verlopen? Dan maak je net zo snel weer een nieuwe aan.

Hoe verstuur ik een Knab Betaalverzoek?

Zo verstuur je een betaalverzoek in je Knab App:

  • Klik op het euro-icoontje onderin je scherm en kies voor ‘Betaalverzoek’
  • Vul het bedrag in dat je terug wilt krijgen of maak deze aanpasbaar
  • Geef aan op welke Knab Betaalrekening je het geld wilt ontvangen.
  • Laat weten waarvoor je geld terugvraagt en voeg eventueel een foto toe.
  • Verstuur je betaalverzoek, bijvoorbeeld via WhatsApp.

Je kunt het verzoek naar meerdere mensen sturen. Na betaling staat het geld direct op je Knab Betaalrekening. In de Knab App kun je bijhouden wie er betaald heeft.

Wie kan het Knab Betaalverzoek gebruiken?
Klanten van Knab met de Knab App kunnen een betaalverzoek sturen naar iedereen met een Nederlandse betaalrekening.
s