Rekening opzeggen bij Knab

  • In een paar klikken online geregeld
  • Zonder opzegtermijn
  • Na sluiting nog 15 maanden toegang
Rekening opzeggen

Gewoon online

Zo zeg je je rekening(en) op bij Knab

We vinden het jammer dat je je rekening(en) wil opzeggen, maar ook dit regelen we graag goed. Gelukkig werkt opzeggen bij Knab net zo eenvoudig als aanmelden. Je kunt je rekening direct opzeggen, zonder opzegtermijn. Op deze pagina lees je hoe je dat doet en waar je op moet letten. 

Rekening opzeggen

Moet je een Knab-rekening opzeggen vanwege een overlijden? Daar helpen we je bij via de pagina overlijden melden.

Al je rekeningen in één keer opzeggen

Wil je je volledige betaalpakket bij Knab opzeggen? Via de Persoonlijke Bankomgeving zeg je in één keer alle rekeningen binnen je pakket op. Zo regel je dat:

  1. Log in op je Persoonlijke Bankomgeving
  2. Kies het pakket dat je wil opzeggen
  3. Controleer je gegevens en ga akkoord 

Als je je pakket hebt opgezegd, ontvang je van ons per e-mail een bevestiging. Je opzegging is dus pas definitief als je deze e-mail hebt ontvangen. Zeg je je gezamenlijke rekening op? Dan vragen we de andere rekeninghouder eerst om het verzoek te bevestigen. Wel zo netjes!

Één rekening opzeggen binnen je pakket

Wil je niet je volledige pakket, maar slechts één of meerdere rekening(en) bij Knab opzeggen? Dat werkt net iets anders. Als je een extra betaalrekening wil opzeggen, kun je contact met ons opnemen via de chat in je Knab App of je Persoonlijke Bankomgeving. Onze Service Experts helpen je graag verder. Een extra spaarrekening zeg je op in je Knab App. 

  1. Log in op je Knab App
  2. Ga naar de spaarrekening die je wil sluiten 
  3. Tik op het icoontje 'Sluiten' 
  4.  Klik op 'verwijderen' 

Je betaal- of spaarrekening verdwijnt binnen 24 uur uit je overzicht. Het eventuele saldo dat nog op je spaarrekening staat, maken we over naar je betaalrekening. Zeg je je betaalrekening op? Dan storten we je saldo op de bij ons bekende tegenrekening. 


Vrouw opent spaarrekeningen bij Knab

Checklist

Vergeet dit niet te regelen als je je pakket opzegt

Zorg dat je saldo positief is

Zorg dat je saldo positief is

Om je rekening(en) op te zeggen, is het belangrijk dat het saldo € 0 of positief is. Heb je een positief saldo? Dan boeken wij het saldo over naar je andere rekening. Is je saldo negatief? Vul het saldo dan aan tot € 0

Verwijder de ingeplande overboekingen en incasso's van je rekening

Verwijder de ingeplande overboekingen en incasso's van je rekening

Dit doe je in je Persoonlijke Bankomgeving of je Knab App. Informeer indien nodig alle bedrijven en instanties - die automatisch bij jou incasseren - over je nieuwe rekeningnummer. Zo weet je zeker dat de hypotheek of huur gewoon wordt doorbetaald vanaf je nieuwe rekening.


Check de gevolgen voor je andere producten bij Knab

Check de gevolgen voor je andere producten bij Knab

Als je je pakket opzegt, heffen we je betaalrekening en bijbehorende spaarrekeningen op. Heb je nog andere producten bij Knab? Dan moet je deze soms eerst opzeggen of wijzigen. In de veelgestelde vragen onderaan deze pagina lees je hoe je andere producten bij Knab opzegt. 

Goed om te weten

Na sluiting nog 15 maanden toegang

Als je je pakket opzegt, is deze binnen 2 tot 4 werkdagen inactief. Je hebt daarna nog wel 15 maanden toegang tot je gegevens via de Persoonlijke Bankomgeving. Zo kun je bijvoorbeeld nog je Financieel Jaaroverzicht downloaden en al je bij- en afschrijvingen inzien.

Veelgestelde vragen

Hoe zeg ik mijn beleggingsrekening op bij Knab?

Je beleggingsrekening zeg je op via de Servicedesk. Start een chat in je Knab App of neem telefonisch contact met ons op. Onze Service Experts regelen de rest. 


Hoe kan ik mijn creditcard beëindigen?

Knab Creditcard
Wil je je Knab Creditcard beëindigen? Log in op Mijn ICS en ga naar het contactformulier. Stuur een bericht waarin je aangeeft dat je je creditcard wilt opzeggen. Je kunt ook bellen naar de ICS Servicedesk, op nummer 020-660 0702. De opzegtermijn is 1 maand.

American Express
Wil je je American Express kaart beëindigen? Neem dan contact op de Ledenservice van American Express via 020-504 8000. De Ledenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8 tot 20 uur.

Hoe zeg ik mijn gezamenlijke rekening op?

Dat werkt hetzelfde als wanneer je al je rekeningen in je pakket opzegt. Jij en je partner kunnen allebei de gezamenlijke rekening opzeggen via de Persoonlijke Bankomgeving. Sluit je de rekening omdat jullie uit elkaar gaan? Dan moet de andere rekeninghouder het verzoek eerst bevestigen. 

Hoe zeg ik het Knab Boekhoudpakket op?

Je kan het Knab Boekhoudpakket maandelijks opzeggen via je account. Dat doe je zo:

  1. Log in op je account
  2. Klik rechts bovenin je scherm op je op je naam of user-icoon
  3. Ga naar ‘abonnement’ en ‘abonnement’ opzeggen’

Zodra je het pakket opzegt, ontvang je een bevestiging in je mailbox.

Hoe kan ik mijn particuliere verzekering opzeggen?

Particulier
Je kunt je verzekering(en) bij Deck dagelijks opzeggen door een e-mail te sturen naar service@deck.nl. Houd er rekening mee dat je verzekering een minimale looptijd heeft. Deze moet eerst verlopen zijn, voordat je jouw verzekering kunt opzeggen.

Zakelijk
Neem contact op met de jouw tussenpartij om je verzekering op te zeggen. Goed om hierbij rekening te houden met de minimale looptijd van je verzekering. 

We helpen je graag

Heb je een vraag?

Heb je een vraag?

Waarschijnlijk vind je het antwoord tussen de veelgestelde vragen.

Bekijk nu
Je geld is veilig

Je geld is veilig

Het is namelijk gedekt door de Nederlandse Depositogarantie.

Lees meer
We staan voor je klaar

We staan voor je klaar

Je bereikt onze Service Experts het snelst via de chat in je Knab App.

Meer info