1. Download de app en vul je (bedrijfs)gegevens in




2. Scan je paspoort of ID-kaart




3. Maak € 0,01 over om jezelf te identificeren




4. Aanvraag goedgekeurd? Ontvang je betaalpas


Niet meer langs een kantoor

Meteen geïdentificeerd via de app

Geen gedoe met kantoorbezoekjes of kopieën van je paspoort. Je vraagt de zakelijke rekening gemakkelijk en veilig aan via de Knab App. Met slimme technologie scan je meteen jouw paspoort of ID-kaart. Daarnaast maak je ter identifciatie € 0,01 over vanaf een particuliere betaalrekening op jouw naam. Zo weten we zeker dat jij het bent.

Deel je zakelijke rekening overzichtelijk in

Inloggen op je telefoon en je Persoonlijke Bankomgeving

De keuze is aan jou

Liever internetbankieren?

Handig, die Knab App. Maar misschien wil je liever internetbankieren. Dat kan ook gewoon bij Knab. Als je eenmaal je rekening hebt geopend via de app, kun je via onze website gemakkelijk inloggen op de Persoonlijke Bankomgeving.

Vragen over je bedrijf

Veilig zakelijk bankieren

Steeds meer ondernemers worden klant bij Knab. Het is belangrijk dat we al deze aanvragen goed kunnen verwerken en monitoren. Daarom stellen we tijdens de aanvraag in de app ook vragen over hoe je bedrijf in elkaar steekt. Zo dragen we ons steentje bij aan de veiligheid van het betaalverkeer.

Je data is veilig

Jij beslist over je eigen gegevens

Je geeft zelf tijdens de rekening-aanvraag aan wat we met jouw data mogen doen. Bedenk je je later? In de Knab App kun je dit altijd wijzigen.

Veelgestelde vragen over het aanvragen van een rekening

Kan ik meteen mijn rekening gebruiken?

Heb je jouw aanvraag afgerond in de app? Tijd voor ons om aan de slag te gaan. We moeten namelijk jouw gegevens controleren. Is je aanvraag goedgekeurd? Je rekening is geopend! Je ontvangt dan direct een e-mail. Dit duurt uiterlijk vijf werkdagen. Vervolgens ontvang je binnen drie tot vijf werkdagen ook je betaalpas.

We kunnen niet garanderen dat je aanvraag wordt geaccepteerd. Daarvoor moet je namelijk altijd voldoen aan onze zakelijke acceptatiecriteria.

Knab Zakelijk is ideaal voor zzp’ers en kleine ondernemers. Voor grote of complexe ondernemingen is onze zakelijke rekening niet geschikt. Daarom stellen we je tijdens de rekeningaanvraag een aantal vragen over jouw organisatiestructuur en bedrijfsactiviteiten. Zo kunnen we beter beoordelen of je bedrijf en je bedrijfsactiviteiten binnen onze acceptatiecriteria vallen. Lees onze acceptatiecriteria dus goed door.

Waarom sturen jullie mij de app via een sms?

Je kunt natuurlijk de Knab App downloaden via de Appstore of Play Store. Maar via de link in de sms weet je zeker dat je de goede app downloadt. Wel zo veilig!

Hoe werkt het scannen van je paspoort of ID-kaart?

Heb je een iPhone? Via de app scan je je paspoort of identiteitskaart met de camera op je telefoon. De scanner leest automatisch de gegevens van je document en neemt deze over. Heb je een Android-toestel? Leg je telefoon op het document. Met behulp van de NFC-chip in je identiteitsbewijs worden je gegevens automatisch ingelezen.

Hoe vraag ik mijn rekening aan via de app?

Nadat je de Knab App op je mobiel hebt geïnstalleerd kun je beginnen met je rekeningaanvraag. Haal je bedrijfsgegevens op met de zoekfunctie en controleer deze (dit halen we op uit het handelsregister van de KVK). Vul je persoonlijke gegevens in en maak een scan van je paspoort of identiteitskaart. Dit doe je met de camera of NFC-scanner van je telefoon. Daarna maak je via de iDEAL € 0,01 over vanaf een particuliere betaalrekening die op jouw naam staat. Zo weten we zeker dat jij het bent!

Als je de identificatiestappen hebt afgerond stellen we je nog een aantal vragen over bedrijf en je bedrijfsactiviteiten.

Als laatste stap kies je jouw persoonlijke pincode (of je laat er een door ons genereren) en ga je akkoord met de voorwaarden.

Wanneer je aanvraag is afgerond controleren wij jouw gegevens. Dit duurt maximaal 5 werkdagen. Is je aanvraag goedgekeurd? Dan ligt je nieuwe Knab betaalpas binnen 3 tot 5 werkdagen in je brievenbus.

Waarom kan ik alleen via de app een rekening aanvragen?

Als bank hebben wij de verantwoordelijkheid om het financiële betaalverkeer veilig te houden. Bijvoorbeeld om criminele activiteiten zoals witwassen en terrorismefinanciering tijdig op te sporen. Daarom is het belangrijk om te weten wie onze klanten zijn. Omdat je online je rekening aanvraagt kunnen we niet persoonlijk kennismaken, maar we moeten wel je identiteit controleren. Via de app kunnen we dat op een veilige en innovatieve manier gemakkelijk controleren. Zo maken we samen het betaalverkeer veiliger.

Wat doen jullie met mijn gegevens?

Wij delen jouw gegevens nooit zomaar met anderen. Je kunt zelf tijdens de aanvraag aangeven wat wij wel of niet met jouw gegevens mogen doen. Wanneer je rekening is geopend kun je dit later ook nog wijzigen in de app.

icon citaat

Je kunt alles via de app regelen. Kom je er niet uit? Dan helpen wij je graag via de chat in de app. Of je belt ons even op 020 303 1600. We helpen je elke dag van 8.00 tot 22.00 uur.

icon citaat

Joep Holtman en Imro Batelaan, Servicedesk

Tip van de Servicedesk

Tarieven en voorwaarden

Ga naar tarieven en voorwaarden

Vraag direct je zakelijke rekening aan via de Knab App

Download de app

Dagelijks opzegbaar

s