Mijn auto- en/of woonverzekering wordt overgezet, wat moet ik doen?

Je hoeft zelf niets te doen, wij regelen je overstap naar RISK Direct. Het enige wat er voor jou verandert, is dat je na 1 juli 2019 terecht kunt bij RISK Direct (en niet meer bij Knab).

Waarom stopt Knab met particuliere auto- en woonverzekeringen?

Knab is een tijd geleden gestart met het vergelijken van en bemiddelen in autoverzekeringen, en hierna ook woonverzekeringen. In de tussentijd hebben we veel geleerd. Helaas zien we dat de behoefte aan verzekeringen onder onze klanten is achtergebleven, waardoor er minder klanten met een auto- en/of woonverzekering zijn dan verwacht. Hierdoor kunnen we de goede en persoonlijke service waar Knab voor staat niet meer bieden.

Daarom hebben we een partner gevonden die wel de juiste service kan bieden: RISK. Dit is een ervaren intermediair die gelieerd is aan RISK Verzekeringen. RISK Verzekeringen heeft een volmacht van de meeste verzekeraars. Hierdoor hebben ze een breed aanbod van verzekeringen. Knab heeft al een tijd met RISK samengewerkt. We hebben goede ervaringen met deze partij.

Wie is RISK Direct en waarom hebben jullie deze partij gekozen?

Je verzekering wordt overgedragen naar RISK Direct. RISK Direct is een onafhankelijke en ervaren adviseur en is gelieerd aan RISK Verzekeringen die een volmacht heeft van de meeste verzekeraars. Hierdoor kun je bij dezelfde verzekeraar blijven, en blijven je voorwaarden ook hetzelfde. 

Wanneer wordt mijn verzekering overgezet naar RISK?

Per 1 juli 2019 is je verzekering in beheer bij RISK. Heb je in de tussentijd nog vragen over het omzetten? Dan kun je nog gewoon bij Knab terecht. Vanaf 1 juli 2019 is RISK je nieuwe contactpersoon. Zij helpen je dan graag verder met al je vragen. 

Ik heb een lopende schade, hoe wordt deze nu afgehandeld?

De lopende schades worden verder afgehandeld via RISK Direct.

Ik heb een vraag over mijn verzekering of wil iets wijzigen, bij wie moet ik zijn?

Heb je nu een vraag? Dan kun je gewoon nog contact opnemen met Knab. Dat kan maandag t/m vrijdag via 020-303 1610, of mail naar verzekeren@knab.nl.

Na 1 juli 2019 kun je bij RISK Direct terecht. RISK is bereikbaar via info@risk.nl of telefonisch via 030-6346244 maandag t/m donderdag van 8.00 - 20.00 uur, vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur en zaterdag van 10.00 - 14.00 uur.

Hoe kan ik contact opnemen met RISK?

De adviseurs via info@risk.nl of telefonisch via 030-6346244 maandag t/m donderdag van 8.00 - 20.00 uur, vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur en zaterdag van 10.00 - 14.00 uur.

Waar moet ik na 1 juli 2019 schade of wijzigingen melden?

Na 1 juli 2019 kun je terecht bij RISK Direct. Heb je dan een vraag over je verzekering of wil je schade melden? Neem dan contact op met RISK Direct.

Ik heb korting gekregen via Knab, komt deze nu te vervallen? / Verandert er iets aan mijn premie?

Nee, er verandert niets aan je premie. Je behoudt dezelfde voorwaarden voor je verzekering(en). Tenzij de actievoorwaarden afgelopen zijn, dan gelden de dan van toepassing zijnde voorwaarden.

Heeft dit ook gevolgen voor andere verzekeringen bij Knab?

Nee, alleen de particuliere auto-, opstal- en inboedelverzekeringen worden overgezet naar RISK. Aan de andere verzekeringen bij Knab verandert niets. 

Ik wil niet over naar RISK, wat nu?

Na 1 juli 2019 wordt je verzekering automatisch overgedragen naar RISK Direct. Wil je dit niet? Je hebt meestal minimale looptijd van een jaar. Daarna kun je deze opzeggen.

Wl je opzeggen vóór 1 juni 2019? Neem dan contact met ons op. Dat kan maandag t/m vrijdag via 020-303 1610, of mail naar verzekeren@knab.nl

Wil je opzeggen ná 1 juni 2019? Neem dan contact op met RISK Direct. Dat kan via info@risk.nl of telefonisch via 030-6346244 maandag t/m donderdag van 8.00 - 20.00 uur, vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur en zaterdag van 10.00 - 14.00 uur.