'VERHALEN ACHTER
DE CIJFERS'

NADINE KLOKke
 CEO KNAB

Nadine Klokke
CEO Knab

Voor mij persoonlijk was 2019 ook erg bijzonder. Na 16 jaar met veel plezier bij ING gewerkt te hebben, kreeg ik de kans om leiding te geven aan deze menselijke online bank. Zo’n kans laat je natuurlijk niet liggen. In een uitdagende periode voor de financiële sector ga ik er – samen met alle mensen van Knab – alles aan doen om producten, diensten en service te bieden waar je als klant heel blij van wordt. Ook over die plannen lees je meer in dit Knab Magazine.


Veel leesplezier!

2019 was een spannend jaar voor Knab, maar die hebben we mooi afgesloten met een positief resultaat. We zijn de afgelopen jaren als online bank flink gegroeid, zowel qua klanten als qua personeel. Om nog verder te kunnen groeien, besloten we om de klanten van Aegon Bank onder te brengen bij Knab. Wat mij betreft een hele logische stap. Nu kunnen we samen onder de naam ‘Knab’ onze dienstverlening verder verbeteren en zo onze klanten nog beter helpen om hun geldzaken goed te regelen.

'2019 was
een
spannend
jaar voor
knab'

Zo lees je wat er gebeurt met de ruim 6,7 miljard euro aan spaargeld die we eind 2019 voor jullie beheerden. En vertelt collega Alexander niet alleen dat er in 2019 exact 2.809.212 overboekingen binnen vijf seconden werden uitgevoerd, maar ook wat er achter de schermen bij zo’n ‘Instant Payment’ komt kijken.

Het jaarverslag. Het is vaak een overvloed aan cijfers in een oneindig pdf-bestand. Jij hebt nu wat anders in je handen. Voor dit mobiele Knab Magazine gingen we op zoek naar de verhalen achter de belangrijkste cijfers van 2019.

KNAB MAGAZINE

Zoals Nadine al aangaf, hebben we de klanten van Aegon Bank in 2019 ondergebracht bij Knab. Hierdoor zijn we ook onderdeel van het officiële jaarverslag van Aegon Bank. In dit uitgebreide jaarverslag lees je bijvoorbeeld dat er vorig jaar € 194.839.000 werd bijgeschreven op de balans van Knab. Met name door fee-komsten en de rentemarge. Met een kostenpost van € 155.611.000 kwam de winst - na belasting - uit op € 26.629.000.

Knab bestaat alweer zeven jaar. Fantastisch dat we in 2019 weer 65.438 nieuwe klanten mochten verwelkomen. In totaal hadden 259.214 mensen op 31 december 2019 een betaalrekening bij Knab. Voor het eerst in ons bestaan hebben we wel de maandelijkse fee voor zakelijke klanten verhoogd. Dat doen we niet graag, maar het was nodig om bankieren bij Knab ook in de toekomst eenvoudig en veilig te houden en tegelijkertijd winstgevend te blijven. Hoe we de prijs van je bankpakket bepalen, lees je trouwens hier.

Mike de Boer
CFO Knab

NADINE KLOKke
 CEO KNAB

'VERHALEN ACHTER
DE CIJFERS'
KNAB MAGAZINE

Het jaarverslag. Het is vaak een overvloed aan cijfers in een oneindig pdf-bestand. Jij hebt nu wat anders in je handen. Voor dit mobiele Knab Magazine gingen we op zoek naar de verhalen achter de belangrijkste cijfers van 2019.

Zo lees je wat er gebeurt met de ruim 6,7 miljard euro aan spaargeld die we eind 2019 voor jullie beheerden. En vertelt collega Alexander niet alleen dat er in 2019 exact 2.809.212 overboekingen binnen vijf seconden werden uitgevoerd, maar ook wat er achter de schermen bij zo’n ‘Instant Payment’ komt kijken.

'2019 was
een
spannend
jaar voor
knab'

2019 was een spannend jaar voor Knab, maar die hebben we mooi afge-sloten met een positief resultaat. We zijn de afgelopen jaren als online bank flink gegroeid, zowel qua klanten als qua personeel. Om nog ver-der te kunnen groeien, besloten we om de klanten van Aegon bank onder te brengen bij Knab.

Wat mij betreft een heel logisch huwelijk. Nu kunnen we samen onder de naam 'Knab' nog meer klanten nog beter helpen om hun geldzaken goed te regelen.

Voor mij persoonlijk was 2019 ook erg bijzonder. Na 16 jaar met veel plezier bij ING gewerkt te hebben, kreeg ik de kans om leiding te geven aan deze menselijke online bank. Zo’n kans laat je natuurlijk niet liggen. In een uitdagende periode voor de financiële sector ga ik er – samen met alle mensen van Knab – alles aan doen om producten, diensten en service te bieden waar je als klant heel blij van wordt. Ook over die plannen lees je meer in dit Knab Magazine.


Veel leesplezier!

Nadine Klokke
CEO Knab

Zoals Nadine al aangaf, hebben we de klanten van Aegon Bank in 2019 ondergebracht bij Knab. Hierdoor zijn we ook onderdeel van het officiële jaarverslag van Aegon Bank. In dit uitgebreide jaarverslag lees je bijvoorbeeld dat er vorig jaar € 194.839.000 werd bijgeschreven op de balans van Knab. 

Met name door fee-komsten en de rentemarge. Met een kostenpost van € 155.611.000 kwam de winst - na belasting - uit op € 26.629.000.

Knab bestaat alweer zeven jaar. Fantastisch dat we in 2019 weer 65.438 nieuwe klanten mochten verwelkomen. In totaal hadden 259.214 mensen op 31 december 2019 een betaalrekening bij Knab. Voor het eerst in ons bestaan hebben we wel de maandelijkse fee voor zakelijke klanten verhoogd. Dat doen we niet graag, maar het was nodig om bankieren bij Knab ook in de toekomst eenvoudig en veilig te houden en tegelijkertijd winstgevend te blijven. Hoe we de prijs van je bankpakket bepalen, lees je trouwens hier.

Mike de Boer

CFO Knab

Pagina's

Over Knab

"Zullen we anders gewoon een bank oprichten?" Geen alledaagse gedachte die in 2012 ten grondslag lag aan onze oprichting. En alledaags zijn we nog steeds niet. Dat merk je bijvoorbeeld aan onze naam. Bij Knab staat de K van klant voorop. We denken net iets fanatieker met je mee, zodat jij het meeste uit je geld kunt halen.

Deel deze publicatie op social media

 

Knab Jaarverslag 2019

Volledig scherm

Knab Jaarverslag 2019

Recent toegevoegd