Relevante communicatie

Bij Knab kun je terecht voor jouw bankzaken. Wij willen je helpen om het meeste uit je geld te halen, bijvoorbeeld door jou relevante bespaartips te sturen in de vorm van financiële tips en aanbevelingen.

Knab doet dit via jouw persoonlijke omgeving, sms, pushbericht, telefonisch of e-mail. Dit doen we gemiddeld twee tot vier keer per maand.

Voor het versturen van financiële tips en aanbiedingen is het belangrijk dat we jouw gegevens mogen gebruiken en dat je hier toestemming voor geeft. Hieronder vind je een uitleg over de verschillende toestemmingen die je afgeeft.


1. Aanbevelingen en informatie op basis van eerder afgenomen producten en diensten

2. Berichten die alleen voor jou bedoeld zijn op basis van je online gedrag en de door jou aan Knab verstrekte informatie

3. Relevante tips en informatie over de diensten van Knab

4. Afmelden

5. Jouw gegevens zijn veilig


1. Aanbevelingen en informatie op basis van eerder afgenomen producten en diensten

Deze toestemming geef je zodra je een product of dienst aanschaft. We sturen je informatie en aanbevelingen, passend bij de producten en diensten die je bij ons hebt afgesloten. Hierbij kun je denken aan:

Downloads & alerts

Heb je iets gedownload van onze website, bijvoorbeeld een e-book of checklist? Of heb je je geabonneerd op een alert? Dan weten we je naam en e-mailadres, en in welk onderwerp je geïnteresseerd bent. Wanneer je bijvoorbeeld een e-book over beleggen hebt gedownload, sturen we je meer informatie over de mogelijkheden van ons beleggingsproduct. Informatie waar jij wat mee kan.

Producten bij ons afgenomen

Heb je bij ons een product afgenomen, zoals een bankpakket? Voor het leveren van deze dienst, het uitvoeren van transacties en voor correspondentie gebruiken we je contactgegevens.

  • Een betaal- en/of spaarrekening van Knab
    Het kan zijn dat je veel geld op je betaalrekening hebt staan, terwijl het juist aantrekkelijker kan zijn om dit over te boeken naar je spaarrekening. In dat geval sturen we je een seintje. Dit seintje kun je zelf aan- of uitzetten. We gebruiken bijvoorbeeld ook je locatie om je financiële tips te sturen voor in het buitenland. Bijvoorbeeld: 'verhoog je limiet in het buitenland'.

Producten via ons afgenomen

  • Een verzekering via Knab
    We sturen jou door naar de website van onze vertrouwde partner(s). Daar kun je een product afsluiten dat past bij jouw behoefte.
  • Een hypotheek via Knab
    We sturen jouw gegevens door naar onze vertrouwde partner Finzie. Daar kun jij een product afsluiten dat past bij jouw behoefte. Hiervoor vragen wij jouw naam, e-mailadres, telefoonnummer en postcode.
  • Crowdfunding via Knab
    We sturen jou door naar onze vertrouwde partner Collin Crowdfunding. Bij onze partner kun jij het product afsluiten dat bij jou past.
  • Een creditcard via Knab
    We sturen jou door naar onze vertrouwde partner ICS. Hier kun je een creditcard van Knab aanvragen. ICS deelt jouw data met ons zodat wij jou niet meer benaderen over het afnemen van een creditcard. De data wordt ook data gebruikt voor rapportage en analyse doeleinden.

2. Berichten die alleen voor jou bedoeld zijn op basis van je online gedrag en de door jou aan Knab verstrekte informatie 

Heb je hier toestemming voor gegeven, dan kijken we nog wat specifieker naar jouw situatie om je zo goed mogelijk te helpen. Dit geldt bijvoorbeeld wanneer we ook andere databronnen gebruiken om de boodschap voor jou relevanter te maken, of wanneer we in het bericht zelf specifieke informatie over en voor jou gebruiken. Hieronder vind je enkele voorbeelden.

  • We gebruiken cookies om de communicatie zo relevant mogelijk voor je te maken. Wanneer je bijvoorbeeld een creditcard afneemt bij Knab, hoef je een boodschap over deze creditcard niet meer te zien op sites die jij buiten Knab bezoekt. Met behulp van cookies zetten we deze communicatie voor jou uit. Op deze manier krijg je zo relevant mogelijke informatie van ons. Bekijk ons cookiestatement voor meer informatie.
  • Als je een pagina van Knab - bijvoorbeeld in onze bibliotheek- bezoekt, dan kunnen we dat gebruiken om campagnes en communicatie voor jou relevanter te maken. Heb je bijvoorbeeld een pagina bezocht over beleggen maar heb je geen beleggingsrekening, dan kunnen we je van informatie voorzien via e-mail en andere communicatiekanalen, omdat dit relevant is voor jou. Heb je hier geen interesse in, dan kun je je natuurlijk afmelden voor deze koppeling, of je cookies uitzetten.

3. Relevante tips en informatie over de diensten van Knab

Heb je toestemming gegeven hiervoor, dan ontvang je relevante tips en aanbiedingen over producten en diensten van Knab. Dit zijn producten en diensten die jij nog niet bij of via Knab hebt afgenomen. Heb je bijvoorbeeld een e-book gedownload over het starten als ondernemer, dan kunnen we je tips en aanbevelingen geven die voor jou relevant zijn.

4. Afmelden

Wil je toch geen financiële tips, nieuws of aanbiedingen meer ontvangen? Je kunt je altijd eenvoudig afmelden via de link in onze e-mails.

Je kunt je instellingen ook aanpassen in je Mijn Omgeving:

Ga naar jouw Persoonlijke Bankomgeving

We zijn een online bank, dus is het van belang dat we je online kunnen bereiken voor servicemededelingen. Je kunt je daarom niet afmelden voor service-mails.

5. Jouw gegevens zijn veilig

Tenslotte is het goed om te weten dat je gegevens veilig zijn bij ons. Wil je meer weten over hoe Knab omgaat met jouw privacy? Je leest het op onze privacypagina.