Relevante communicatie

Bij Knab kun je terecht voor je bankzaken, hypotheek en verzekeringen. Wij willen jou vooral helpen om het meeste uit je geld te halen, bijvoorbeeld door jou relevante bespaartips te sturen: financiële tips en aanbevelingen.

Knab stuurt jou financiële tips en aanbevelingen via je persoonlijke omgeving, sms, pushbericht, telefonisch of e-mail. Dit doen we gemiddeld twee tot vier keer per maand. Via e-mail meten wij het aantal keren dat e-mails worden geopend en hoe vaak er wordt doorgeklikt. Dit doen wij om onze e-mailkwaliteit voor jou zo hoog mogelijk te houden.

Voor het versturen van financiële tips en aanbiedingen is het belangrijk dat we jouw gegevens mogen gebruiken en dat je toestemming geeft dat we je mogen benaderen. Hieronder vind je een uitleg over de verschillende toestemmingen die je afgeeft.


1. Aanbevelingen en informatie op basis van eerder afgenomen producten en diensten

2. Berichten die alleen voor jou bedoeld zijn op basis van je online gedrag en door jou aan Knab verstrekte informatie

3. Aanbiedingen en informatie over de diensten van Knab

4. Afmelden

5. Jouw gegevens zijn veilig


1. Aanbevelingen en informatie op basis van eerder afgenomen producten en diensten

Deze toestemming geef je zodra je een product of dienst aanschaft. We sturen je informatie en aanbevelingen, passend bij de producten en diensten die je bij ons hebt afgesloten. Hierbij kun je denken aan:

Downloads & alerts

Heb je iets gedownload van onze website, bijvoorbeeld een e-book of checklist? Of heb je je geabonneerd op een alert? Dan weten we je naam en e-mailadres, en in welk onderwerp je geïnteresseerd bent. Wanneer je bijvoorbeeld een e-book over de aankoop van een nieuwbouwwoning hebt gedownload, sturen we je meer informatie over de aankoop van een woning. Informatie waar jij wat mee kan.

Registraties & accounts

Heb je een account aangemaakt op de website van Knab Hypotheken? In dat geval weten we je naam, je e-mailadres en heb je een wachtwoord aangemaakt om je gegevens terug te zien.

Producten

Heb je bij ons een product afgenomen, zoals een spaarrekening? Voor het leveren van deze dienst, het uitvoeren van transacties en voor correspondentie gebruiken we je contactgegevens. Heb je een verzekering bij ons afgenomen? Dan informeren wij je wanneer de premie verandert.

  • Een betaal- en/of spaarrekening van Knab
    Het kan zijn dat je veel geld op je betaalrekening hebt staan, terwijl het juist aantrekkelijker kan zijn om dit over te boeken naar je spaarrekening. In dat geval sturen we je een seintje. Dit seintje kun je zelf aan- of uitzetten. We gebruiken bijvoorbeeld ook je locatie om je financiële tips te sturen voor in het buitenland. Bijvoorbeeld: 'verhoog je limiet in het buitenland'.

  • Een verzekering via Knab
    We gebruiken je NAW-gegevens (naam, adres, woonplaats) om het aanbod zo persoonlijk mogelijk te maken. Zo kunnen we jou laten zien welke premie jij gaat betalen voor een inboedelverzekering, gebaseerd op jouw leeftijd en adres.

    We koppelen jouw data met Experian data, zodat we beter weten wat voor jou relevant is of welke aanbiedingen interessant zijn. Zo sturen we je bijvoorbeeld geen bericht over een opstalverzekering, wanneer we zeker weten dat je geen koophuis hebt.

  • Een hypotheek via Knab
    We gebruiken bijvoorbeeld de datum van afsluiting en de hoogte van je rente van je hypotheek om je in de toekomst nuttige informatie te sturen. Denk bijvoorbeeld aan het oversluiten van je rente, wanneer dat voor jou relevant is.

2. Berichten die alleen voor jou bedoeld zijn op basis van je online gedrag en door jou aan Knab verstrekte informatie

Heb je hier toestemming voor gegeven, dan kijken we nog wat specifieker naar jouw situatie om je zo goed mogelijk te helpen. Dit geldt bijvoorbeeld wanneer we ook andere databronnen gebruiken om de boodschap voor jou relevanter te maken, of wanneer we in het bericht zelf specifieke informatie over en voor jou gebruiken. Hieronder vind je enkele voorbeelden.

  • We gebruiken cookies om jouw communicatie zo relevant mogelijk te maken. Wanneer je bijvoorbeeld een verzekering via ons hebt afgesloten, hoef je een boodschap over deze verzekering niet meer te zien op sites die jij buiten Knab bezoekt. Met behulp van cookies zetten we deze communicatie voor jou uit. Op deze manier krijg je zo relevant mogelijke informatie van ons. Bekijk ons cookiestatement voor meer informatie.
  • Als je de Knab pagina’s bezoekt, bijvoorbeeld in onze bibliotheek, kunnen we dat gebruiken om campagnes voor jou relevanter te maken. Bijvoorbeeld als je een pagina bezocht hebt over het bieden op een woning, zullen we je geen informatie nogmaals per e-mail sturen die betrekking heeft op het bezichtigen van een woning, dat is minder relevant voor jou. We sturen je dan een andere boodschap die relevant voor jou is in jouw situatie, die je eventueel nog niet gelezen hebt. Heb je hier geen interesse in, dan kun je je natuurlijk afmelden voor deze koppeling, of je cookies uitzetten. Dit kunnen we alleen doen als jij ook je cookies hebt aangezet.
  • We gebruiken jouw data om je een super relevante boodschap te sturen. Bijvoorbeeld door in het bericht dat voor jou bestemd is gebruik te maken van het rentepercentage van je hypotheek en hoeveel jij eventueel kunt besparen.

3. Aanbiedingen en informatie over de diensten van Knab

Heb je toestemming gegeven hiervoor, dan informeren we je ook over producten en diensten van Knab die niet soortgelijk zijn aan de producten en diensten die je al bij of via Knab hebt afgenomen. Heb je bijvoorbeeld een e-book gedownload over de bezichtiging van een woning, dan kunnen we je ook een aanbeveling sturen over een woonverzekering. Natuurlijk proberen we deze aanbeveling alsnog zo relevant mogelijk voor jou te maken.

4. Afmelden

Wil je toch geen financiële tips, nieuws en aanbiedingen meer ontvangen? Je kunt je altijd eenvoudig afmelden. Heb je geen ‘Mijn Omgeving’ bij Knab? Dan kun je je afmelden via de link in onze e-mails.

Je kunt je instellingen ook aanpassen in je Mijn Omgeving:

Ga naar jouw Persoonlijke Bankomgeving

Ga naar jouw persoonlijke hypotheekomgeving

We zijn een online bank, dus is het van belang dat we je online kunnen bereiken voor servicemededelingen. Je kunt je daarom niet afmelden voor servicemails.

5. Jouw gegevens zijn veilig

Tenslotte is het goed om te weten dat je gegevens veilig zijn bij ons. Wil je meer weten over hoe Knab omgaat met jouw privacy? Je leest het op onze privacypagina.