Hoe kunnen wij je helpen?
Contact met Knab

Wageningse vindt Daan en wint 5555 euro met jubileumactie Knab

08 oktober 2017

Zaterdag 7 oktober won de Wageningse Sietske van der Boom de spannende finale van een tweeëneenhalve week durende landelijke zoektocht naar Daan, een fictieve medewerker van Knab. Zij vond Daan als eerste in Amersfoort en won daarmee een geldprijs van € 5.555.

De actie Waar is Daan werd georganiseerd door Knab in het kader van het vijfjarig bestaan. Aan de hand van vijf video raadsels moesten deelnemers achter de plaats, datum, tijdstip en exacte locatie van de finale komen. In het laatste raadsel konden ze de code van de kluis proberen te raden.

In de finale stonden alle deelnemers klaar in de door hen geraden plaats Amersfoort, op de datum (7 oktober), op het tijdstip (19.02) bij de plek (Onze Lieve Vrouwetoren). Via een live uitzending op Facebook konden zij erachter komen waar Daan zich exact bevond, op een steenworp afstand van de Onze Lieve Vrouwetoren op de Monnikendam (waterpoort) in Amersfoort. De finalisten snelden zich naar de juiste plek. Winnares Sietske was binnen 3,5 minuut op de juiste plaats en wist Daan als eerste de hand te schudden. Vervolgens mocht zij met de code uit het laatste online raadsel de kluis openen en de cheque van € 5.555 mee naar huis nemen.

Deelnemers kwamen uit heel Nederland naar Amersfoort om Daan te zoeken. In de finale waren onder meer deelnemers uit Ulft, Harderwijk, Zwijndrecht, Gouda. Snel na de aankomst van Sietske wisten ook anderen de locatie van Daan te vinden. Zij vielen helaas buiten de prijzen.

In totaal namen 22.688 mensen deel aan de actie. Zij losten samen in totaal 6.834 online raadsels op. Na het vierde raadsel konden alleen de 100 snelste puzzelaars door naar het vijfde raadsel waarmee de code van de kluis geraden kon worden. Na 2 minuten en 6 seconden waren die finaleplaatsen gevuld. Slechts 65 deelnemers wisten vervolgens ook de code van de kluis te kraken en reisden af naar Amersfoort om in de live finale op zoek te gaan naar Daan.

Over Knab

Knab heeft ruim 155.000 klanten en 275 medewerkers. Knab is een financiële assistent waar een consument voor al zijn geldzaken terecht kan. Van reguliere bankzaken zoals betalen, sparen en beleggen tot hypotheekaanbieders vergelijken, hypotheekadvies krijgen en het afsluiten van een hypotheek. Maar ook verzekeringen vergelijken en tips krijgen om oververzekeren te voorkomen. Knab wil dat mensen weer zélf grip krijgen op hun geld en inzicht hebben in hun financiële toekomst. Knab helpt klanten met hun vragen via de servicedesk van 08.00 tot 22.00 uur, zowel online (chat, Whatsapp, Facebook, Twitter en e-mail) als telefonisch. Knab wijst klanten proactief op financieel voordeel, ook wanneer dat bij een andere aanbieder dan Knab is.