Hoe kunnen wij je helpen?
Contact met Knab

Hypotheek regelen via Knab vaak het goedkoopst

29 oktober 2017

Onderzoek MoneyView toont dat Nederlander in 75% van de gevallen het voordeligst uit is bij Knab bij hypotheek met advies.

Uit een onafhankelijk onderzoek van MoneyView* blijkt dat een hypotheek regelen via Knab het vaakst het voordeligst is, als het gaat om hypotheken met advies. Bijzonder aan het onderzoek is dat alle kosten zijn meegenomen. Dus niet alleen de advies- en bemiddelingskosten, maar ook de kosten gedurende de eerste rentevaste periode. Bij driekwart van de doorgerekende casussen waarbij sprake is van advies (dus geen execution-only), komt Knab als voordeligste uit de bus. In dit onderzoek zijn 28 distributiepartijen meegenomen.

Degenen die op zoek zijn naar de goedkoopste hypotheek mét advies, komen in 3 van de 4 onderzochte cases terecht bij een online adviseur. Bij al die drie cases was Knab Hypotheken de voordeligste. De offline adviseurs zijn dus duurder. Denk hierbij aan de bekende adviesketens als De Hypotheker en De Hypotheekshop. Ook de grootbanken, de ongebonden intermediair en overige aanbieders scoren op kosten minder goed. In één case (nr. 4, zie noot voor de redactie) loopt het verschil tussen de voordeligste, Knab Hypotheken, en de gemiddelde grootbank op tot bijna € 20.000.

Over Knab

Knab heeft ruim 155.000 klanten en 275 medewerkers. Knab is de financieel assistent waar de consument voor al zijn geldzaken terechtkan. Voor je reguliere bankzaken zoals betalen, sparen en beleggen, maar ook voor financiële tips. Via Knab kun je ook hypotheken en verzekeringen vergelijken en je hypotheek afsluiten. Knab wil dat mensen weer zélf grip krijgen op hun geld en inzicht hebben in hun financiële toekomst. Knab is elke dag bereikbaar van 08.00 tot 22.00 uur via telefoon, mail, chat en social media bereikbaar. Knab wijst klanten op financieel voordeel, ook wanneer dat bij een andere aanbieder dan Knab is.

*onderzoek van MoneyView, juli 2017, ‘Breder aanbod: scherpere prijs’