Sinds 26 mei 2019 kun je niet meer inloggen op je persoonlijke online hypotheekomgeving. Knab is gestopt met online hypotheekadvies. Per 15 juli 2019 neemt onze partner Finzie het klantenportefeuille van Knab Hypotheken over. Alle klanten zijn hier vooraf over geïnformeerd via een e-mail. De antwoorden op de veelgestelde vragen vind je hieronder.

Ik heb een hypotheek afgesloten via Knab Hypotheken, wat betekent dit voor mij?

Je hypotheek

Knab heeft je geholpen bij de bemiddeling bij je hypotheek en eventueel ook hypotheekadvies gegeven. Je  hypotheek is afgesloten bij een andere partij, jouw hypotheekverstrekker. Dat Knab stopt met online hypotheekadvies, heeft dus geen invloed op jouw afgesloten hypotheek.

Je persoonlijke documenten

Heb je nog persoonlijke documenten in de hypotheekomgeving staan? Je kon die documenten tot 26 mei 2019 downloaden. We zijn wettelijk verplicht om jouw gegevens nog een bepaalde tijd te bewaren. In ons Privacy Statement vind je hoe lang we je jouw gegevens nog bewaren. Na die tijd verwijderen we alle documenten en gegevens die je bij Knab Hypotheken hebt achtergelaten.

Wat moet ik nu doen als er iets verandert in mijn persoonlijke situatie?

Is jouw persoonlijke situatie sinds we het advies hebben uitgebracht veranderd? Stuur dan een e-mail naar welkom@finzie-nederland.nl. Grote wijzigingen in bijvoorbeeld je inkomen of gezinssamenstelling kunnen invloed hebben op jouw hypotheek. Dat zoeken we graag samen met je uit.

Waarom kan ik de persoonlijke online hypotheekomgeving niet meer gebruiken?

Je kunt na 26 mei 2019 niet meer op deze omgeving omdat Knab stopt met online hypotheekadvies. Een strategisch besluit, omdat we ons weer volledig willen focussen op geldzaken. De online omgeving is daarom niet meer nodig. 

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

Voor je hypotheekadvies hebben we persoonsgegevens en documenten van je ontvangen. Per 15 juli 2019 neemt onze partner Finzie het klantenportefeuille van Knab Hypotheken over. Uiteraard gaan zowel wij als Finzie zorgvuldig met je gegevens om. Privacy statement vind je hoe lang we jouw gegevens nog bewaren

Ik heb een vraag over mijn afgesloten hypotheek, bij wie kan ik nu terecht?

Heb je inhoudelijke vragen over jouw hypotheek? Dan kun je gewoon terecht bij jouw hypotheekverstrekker. Daarnaast kun je nog steeds terecht bij Knab.

Ik wil mijn hypotheek oversluiten via Knab, kan dat nog?

Nee, Knab stopt volledig met advies en bemiddeling. We kunnen je wel doorverwijzen naar onze partner Finzie.

Tot wanneer kan ik inloggen op mijn online hypotheekomgeving?

De online hypotheekomgeving blijft beschikbaar tot 26 mei 2019. Dit betekent dat je hierna de door jou ingevoerde gegevens en documenten niet meer kunt inzien via Knab.

Waarom stopt Knab met online hypotheekadvies?

Knab stopt met online hypotheekadvies. Een strategisch besluit, omdat we ons weer volledig willen focussen op dat waarvoor we in 2012 zijn opgericht: Moeiteloos online je geldzaken regelen dankzij slimme technologie en de meest persoonlijke service.

 

s