Samenvatting

NH Flowers & Collectables is een Amsterdamse bloemenwinkel met als focus het aanbieden van topkwaliteit bloemen en alles wat met bloemen te maken heeft. Daarnaast is er een aanbod in collectables: bijzonder en zorgvuldig geselecteerde kunst en unica uit alle tijden en culturen. Zo kunnen klanten geadviseerd en begeleid worden bij de aankoop van een enkel boeket tot aan een complete interieurstyling. NH Flowers & Collectables wordt gerund door Nico Roos en Harrie Wagtenveld. Nico heeft ruime ervaring als zelfstandig ondernemer in de dienstverlening, evenementenorganisatie en lifestyle. Harrie is werkzaam geweest in het topsegment van bloemen en lifestyle, onder meer als zelfstandig ondernemer. Samen kennen zij de markt waarin NH Flowers & Collectables gaat opereren en kennen ze hun doelgroep. NH Flowers & Collectables wordt geëxploiteerd in een enkelvoudige B.V.-constructie met Nico en Harrie als aandeelhouders.

NH Flowers

Financierings-behoefte

Wanneer je inlogt via Knab Crowdfunding vind je de details van deze financiering

Structuur
 

Een organigram van NH Flowers & Collectables vind je door in te loggen via Knab Crowdfunding.

Risico
 

Wanneer je inlogt via Knab Crowdfunding vind je de volledige risico classificatie van deze financiering.

Leendoel

De financiering van Knab Crowdfunding wordt gebruikt voor de inrichting en verbouwing van het huurpand. Daarnaast is een deel bestemd voor de aanschaf van inventaris en voorraden. Tenslotte wordt er een deel gebruikt als werkkapitaal.

Ondernemers

Nico Roos en Harrie Wagtenveld hebben ruime ervaring en passie voor ondernemen, bloemen en lifestyle. Zij zien het als een uitdaging om zo goed mogelijk in te spelen op de wensen van de klant, alsmede het signaleren en adviseren op basis van de nieuwe trends.

Harrie (57 jaar) heeft meer dan 40 jaar ervaring in de wereld van bloemen, waarvan 12 jaar als eigenaar van Grass-Roots Bloomist in de Verenigde Staten. De afgelopen 16 jaar is Harrie werkzaam geweest als bedrijfsleider in een bloemenzaak in Amsterdam-Zuid. Hierdoor kent hij de doelgroep, kent de doelgroep hem en heeft hij een uitgebreid netwerk opgebouwd. Hij wordt dan ook het gezicht van de winkel. Zelf noemt Harrie bloemen "het mooiste product van de wereld".

Nico (58 jaar) is 14 jaar mede-eigenaar geweest van Maitre Frederic, een catering- en evenementenorganisatie in Rotterdam, waar hij de dagelijkse leiding in handen had. Ook is Nico als partner werkzaam geweest bij Krijn Verboon Creations by Nature, een bloemenwinkel waar hij verantwoordelijk was voor onder meer de organisatie, administratie, personeelsbeleid, inkoop en evenementen. Vanuit deze expertise zal Nico meer op de achtergrond actief zijn en zich richten op de externe opdrachten, zoals beplantingen voor kantoren en particulieren, het opbouwen van evenementen en de activiteiten rond de webshop.

Onderneming

NH Flowers & Collectables is een vanaf medio mei 2017 een in Amsterdam-Zuid gevestigd lifestylemerk waarbij topkwaliteit bloemen centraal staan.

Naast bloemen is er ook een ruim aanbod aan collectables: zorgvuldig geselecteerde kunst en unica die, al dan niet in combinatie met bloemen, een interieur verrijken. Deze collectables zijn afkomstig van over de hele wereld en kunnen zowel oud als nieuw zijn. Dit zorgt ervoor dat klanten in de winkel niet alleen terecht kunnen voor bloemen, maar ook voor een complete interieurstyling. Naast de fysieke winkel is er ook een webshop en wordt er gewerkt bij klanten thuis en op kantoren. Naast Harrie en Nico zal er nog één fulltime, vakbekwame bloembinder in de winkel werkzaam zijn. In het weekend is er een junior bloembinder aanwezig voor hand- en spandiensten.

Doelgroep en positionering

De doelgroep bestaat uit de zogenoemde ‘jongere ouderen’ (35 tot 65 jaar). Deze benaming heeft niet zozeer met leeftijd te maken, maar met de manier waarop mensen in het leven staan en ontwikkelingen en trends willen beleven. De doelgroep in Amsterdam-Zuid scoort bovengemiddeld als het gaat om inkomen en opleidingsniveau. De koopkrachtbinding met de eigen wijk is er hoog: 41% voor niet-dagelijkse goederen en 80% voor dagelijkse goederen. De Beethovenstraat, waar de winkel gevestigd is, behoort tot één van de drie best bewaarde winkelgebieden van Amsterdam.

NH Flowers & Collectables positioneert zich als luxe-merk onder het motto ‘luxury by nature’ en wil de klant actief ondersteunen en ontzorgen in haar keuzes op het gebied van bloemen en interieur. Daarnaast gaat de webshop een belangrijke rol vervullen in de behoeften van de klant.

Visie en missie

NH Flowers & Collectables wil binnen enkele jaren een gevestigde reputatie hebben in Amsterdam-Zuid met een vaste klantenkring. Vaste klanten moeten op Flowers & Collectables kunnen bouwen als het gaat om bloemverzorging voor alledag, speciale gelegenheden, tuinaanleg, interieurstyling en de totale verzorging van partijen en bijzondere gelegenheden en evenementen. Dit gecombineerd met een stijl die inspireert, een merk dat een way of life is en waar genieten een belangrijk aspect is.

Concurrentiepositie en onderscheidend vermogen

In Amsterdam bevinden zich, zonder dat er sprake is van een directe overlap, een tweetal zaken in het topsegment van bloemen. NH Flowers & Collectables onderscheidt zich door een eigen kenmerkende stijl en een klantenkring van internationaal niveau. Daarnaast staat service en klantvriendelijkheid centraal; zowel in de winkel als wanneer er bij klanten thuis of op kantoor wordt gewerkt. Ook onderscheidt NH Flowers zich door het feit dat Harrie de afgelopen 16 jaar heeft gewerkt in een bloemenwinkel in de buurt, waardoor hij een vaste klantenkring heeft opgebouwd.

Structuur

De structuur van NH Flowers & Collectables vind je door in te loggen via Knab Crowdfunding.

Financieringsbehoefte

Financieringsbehoefte

Wanneer je inlogt via Knab Crowdfunding vind je de details van deze financiering.

Risico

Wanneer je inlogt via Knab Crowdfunding vind je de volledige risico classificatie van deze financiering.