Samenvatting

De innovatieve Nederlandse startup majem lanceert een stijlvolle regenjas voor op de fiets.

Het bedrijf, opgezet door Hendrik van Benthem en Anita Palacios in het najaar van 2016, kent een vliegende start. De verkoop vindt plaats via een webshop, een winkel en voor de B2B-markt via retailers.

Anita (30) en Hendrik (33) kennen elkaar vanaf de middelbare school. Beiden doorliepen met succes het Barlaes Gymnasium in Amsterdam. Zij zijn allebei fervent fietser. Hun gezamenlijke ergernis over de bestaande weinig flatteuze regenkleding vormde basis van het bedrijf.

Anita is het creatieve en artistieke brein in het bedrijf. Na de Rietveld Academie is zij als ontwerper gestart bij de Bijenkorf. Inmiddels heeft zij een fulltime baan als trend forecaster bij de Bijenkorf. Hendrik is sinds zijn studie Economie aan de UvA werkzaam bij Genpact als financieel consultant en analist voor gerenommeerde corporates. Hendrik en Anita vormen een complementair team. Zij hebben majem zeer professioneel opgezet, gebruikmakend van geautomatiseerde processen, waardoor succesvol opschalen van het bedrijf naast hun bestaande werk zonder meer mogelijk is.

Heb je in dit project geïnvesteerd en wil je de volledige pitch teruglezen? Log dan in op Knab Crowdfunding.

Meer over lenen