Wat wijzigt er?

Vanaf 11 juli kun je Knab Beheerd Beleggen alleen nog gebruiken via de Knab App. Daarnaast voeren we een aantal kleine wijzigingen door. Lees hieronder welke.

  • Je Knab Beheerd Beleggen krijgt een Aegon IBAN
  • De twee fondsen waarin we voor je beleggen, krijgen tijdelijk een Aegon-label
  • Je ontvangt de kwartaalrapportages voortaan in de Knab App

 

Waarom is Knab Beheerd Beleggen alleen nog beschikbaar via de Knab App?

De belangrijkste reden is veiligheid. Fraude en oplichting kost ons – en onze klanten - namelijk veel geld. Geld dat we veel liever besteden aan het bedenken en ontwikkelen van nieuwe producten. Daarom zetten wij graag de stap naar volledig mobiel bankieren. Dit is namelijk stukken veiliger en minder fraudegevoelig dan online bankieren.

Daarnaast geven steeds meer klanten aan dat ze hun bankzaken volledig via de Knab App regelen. De belangrijkste reden die ze hiervoor noemen is dat ze niet meer hoeven in te loggen met hun gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast zijn ze erg te spreken over het gebruiksgemak dat de Knab App biedt. Ze vinden het fijn om hun bankzaken “altijd bij de hand te hebben”.

 

Waarom krijg ik een Aegon-rekeningnummer?

Knab is onderdeel van Aegon. Vorig jaar zijn Knab en Aegon Bank zelfs samengegaan. Een van de voordelen hiervan is dat we aan de achterkant nog maar één administratiesysteem nodig hebben in plaats van twee. Het enige dat jij hiervan merkt is dat je Knab Beheerd Beleggen een Aegon IBAN krijgt. Dit heeft een technische reden en heeft geen invloed op je beleggingen en je rendement.

Deze wijziging bespaart ons kosten, waardoor we meer ruimte hebben om innovatieve producten en diensten te ontwikkelen voor onze klanten.

 

Wat gebeurt er met alle documenten in de Persoonlijke Bankomgeving?

Alle documenten die op dit moment in je Persoonlijke Bankomgeving staan, blijven hier beschikbaar. Je vindt ze door in te loggen via onze website. De kwartaalrapporten van Knab Beheerd Beleggen vind je voortaan in de Knab App. We laten het je uiteraard weten wanneer deze klaarstaan.

 

Ik heb een periodieke inleg ingesteld. Wat gebeurt daarmee?

Scenario 1:

Deze zetten wij automatisch voor je over. Je hoeft hiervoor niks te doen.

Scenario 2:

Deze kunnen we door technische redenen helaas niet voor je overzetten. Je moet deze dus zelf weer instellen. Doe je dit niet, leg je niet meer automatisch in. Gelukkig kun je je periodieke inleg eenvoudig zelf opnieuw instellen. Dat doe je zo:

  1. Open de Knab App

  2. Klik op het €-tekentje midden onderin en kies ‘Geld Overboeken’

  3. Selecteer het rekeningnummer van je beleggingsrekening in je adresboek – onder eigen rekeningen

  4. Klik op ‘Uitvoeren’ en stel de gewenste frequentie in

 

Wanneer gaan de wijzigingen in?

De wijzigingen gaan in op 11 juli. Op 10 juli zal je Knab Beheerd Beleggen een paar uur niet kunnen gebruiken. Alle stortingen en opnames die je doet tussen 7 juli 18.00 uur en 10 juli 23.59 uur verwerken we op 11 juli.

 

Meer weten?

Staat je vraag er niet tussen? Start dan in de Knab App een chat met een van onze Servicemedewerkers. Ze helpen je graag.