Wat wijzigt er?

Vanaf maandag 12 juli kun je Knab Beheerd Beleggen alleen nog gebruiken via de Knab App. Daarnaast voeren we een aantal kleine wijzigingen door. Lees hieronder welke.

  • Je Knab Beheerd Beleggen krijgt een Aegon IBAN
  • De twee fondsen waarin we voor je beleggen, krijgen tijdelijk een andere naam

 

Waarom is Knab Beheerd Beleggen alleen nog beschikbaar via de Knab App?

De belangrijkste reden is veiligheid. Fraude en oplichting kost ons – en onze klanten - namelijk veel geld. Geld dat we veel liever besteden aan het bedenken en ontwikkelen van nieuwe producten. Daarom zetten wij graag de stap naar volledig mobiel bankieren. Dit is namelijk stukken veiliger en minder fraudegevoelig dan online bankieren.

Daarnaast geven steeds meer klanten aan dat ze hun bankzaken volledig via de Knab App regelen. De belangrijkste reden die ze hiervoor noemen is dat ze niet meer hoeven in te loggen met hun gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast zijn ze erg te spreken over het gebruiksgemak dat de Knab App biedt. Ze vinden het fijn om hun bankzaken “altijd bij de hand te hebben”.

 

Waarom krijg ik een Aegon-rekeningnummer?

Knab is onderdeel van Aegon. Vorig jaar zijn Knab en Aegon Bank zelfs samengegaan en gaan we verder onder de naam Knab. Een van de voordelen hiervan is dat we aan de achterkant nog maar één administratiesysteem nodig hebben in plaats van twee. Het enige dat jij hiervan merkt is dat je Knab Beheerd Beleggen een Aegon IBAN krijgt. Dit heeft een technische reden en heeft geen invloed op je beleggingen en je rendement.

Deze wijziging bespaart ons kosten, waardoor we meer ruimte hebben om innovatieve producten en diensten te ontwikkelen voor onze klanten.

 

Waarom wijzigen de namen van de fondsen?

Dit heeft een technische reden, die te maken heeft met het samenvoegen van twee administratiesystemen. Er verandert niks aan de inhoud van de fondsen.

 

Wat gebeurt er met alle documenten in de Persoonlijke Bankomgeving?

Alle documenten die op dit moment in je Persoonlijke Bankomgeving staan, blijven hier beschikbaar. Je vindt ze door in te loggen via onze website. Ook de kwartaalrapporten van Knab Beheerd Beleggen vind je voorlopig nog in je Persoonlijke Bankomgeving, via Overzicht > Persoonlijk Archief. We laten het je uiteraard weten wanneer deze klaarstaan.

 

Kan ik in de Knab App hetzelfde als in de Persoonlijke Bankomgeving?

Op dit moment vind je in de Persoonlijke Bankomgeving meer data en informatie over je Knab Beheerd Beleggen dan in de Knab App. Deze informatie wordt op den duur ook zichtbaar in de Knab App. Op korte termijn zie je in de Knab App het resultaat van je beleggingen terug. Later volgen andere functionaliteiten.

 

Ik heb een periodieke inleg ingesteld. Wat gebeurt daarmee? 

Deze zetten wij automatisch voor je over. Je hoeft hiervoor niks te doen.

Heb je meerdere betaalrekeningen bij Knab? Dan koppelen we je periodieke inleg aan je oudste betaalrekening. Als je dat niet wilt, kun je dat eenvoudig aanpassen in je Persoonlijke Bankomgeving. Dat doe je zo:

  1. Login op knab.nl

  2. Klik op het tabje 'Betalen' en dan 'Bij- en afschrijvingen'

  3. Klik op 'Gepland'

  4. Wijzig de periodieke overboeking die je wilt aanpassen 

 

Wanneer gaan de wijzigingen in?

De wijzigingen gaan in op maandag 12 juli. Van woensdag 7 juli 18.00 uur tot en met zondag 11 juli zal je Knab Beheerd Beleggen niet kunnen gebruiken. Je kunt dan geen stortingen, opnames en wijzigingen doen. Mocht je gedurende die periode per direct je geld nodig hebben, neem dan contact op met onze Servicedesk.

 

Meer weten?

Staat je vraag er niet tussen? Start dan in de Knab App een chat met een van onze Servicemedewerkers. Ze helpen je graag.