Rekening opzeggen bij Knab

  • In een paar klikken online geregeld
  • Zonder opzegtermijn
  • Na sluiting nog 15 maanden toegang tot je gegevens
Opzeggen via desktop

Eenvoudig online

Zo zeg je je rekening(en) op bij Knab

We vinden het jammer dat je je rekening(en) wil opzeggen, maar ook dit regelen we graag goed. Gelukkig werkt opzeggen net zo makkelijk als het openen van je rekening. Je kunt je rekening direct opzeggen, zonder opzegtermijn. Op deze pagina lees je hoe je dat doet en waar je op moet letten. 

Opzeggen via desktop

Moet je een Knab-rekening opzeggen vanwege een overlijden? Daar helpen we je bij via de pagina overlijden melden.

Je betaal- of spaarrekening opzeggen

In je Knab App zeg je eenvoudig één of meerdere rekening(en) binnen je pakket op. 

  1. Log in op je Knab App
  2. Ga naar de betaal- of spaarrekening die je wil sluiten 
  3. Tik op het icoontje 'Sluiten' 
  4.  Klik op 'verwijderen' 

Je betaal- of spaarrekening verdwijnt binnen 24 uur uit je overzicht. Heb je een gezamenlijke rekening en wil je een betaal- of spaarrekening opzeggen? Dan vragen we de andere rekeninghouder eerst om het verzoek te bevestigen. Wel zo netjes!

Let op: Het is nog niet mogelijk om je laatste betaalrekening te sluiten via de app. Dit doe je via je Persoonlijke Bankomgeving. Lees hieronder hoe.

Vrouw opent spaarrekeningen bij Knab

Persoonlijke Bankomgeving

Je bankpakket in één keer opzeggen

Wil je je volledige betaalpakket bij Knab opzeggen? Via de Persoonlijke Bankomgeving zeg je in één keer alle rekeningen binnen je pakket op. 

  1. Log in op je Persoonlijke Bankomgeving
  2. Ga naar 'Instellingen'
  3. Klik op 'Rekening(en) opzeggen'
  4. Kies het pakket dat je wil opzeggen
  5. Controleer je gegevens en ga akkoord 

Als je je pakket hebt opgezegd, ontvang je van ons per e-mail een bevestiging. Je opzegging is dus pas definitief als je deze e-mail hebt ontvangen. 

Opzeggen via desktop

Checklist

Vergeet dit niet te regelen als je je pakket opzegt

Om je rekening of bankpakket bij Knab op te zeggen, is het belangrijk dat je het volgende regelt:

  • Zorg dat je saldo positief is

Om je rekening(en) op te zeggen, moet je saldo € 0 of positief zijn. Heb je een positief saldo? Dan boeken wij het saldo over naar de tegenrekening die bij ons bekend is. Is je saldo negatief? Vul het saldo dan aan tot € 0.

  • Verwijder ingeplande overboekingen en incasso's

Controleer of er nog geld wordt afgeschreven van de rekening die je wil opzeggen. Informeer alle bedrijven en instanties die automatisch bij jou incasseren over je nieuwe rekeningnummer. Zo weet je zeker dat de hypotheek of huur gewoon wordt doorbetaald vanaf je nieuwe rekening.

  • Check de gevolgen voor je andere producten bij Knab

Als je je pakket opzegt, heffen we je betaalrekening en bijbehorende spaarrekeningen op. Heb je nog andere producten bij Knab? Dan moet je deze soms eerst opzeggen of wijzigen. In de veelgestelde vragen onderaan deze pagina lees je hoe je andere producten bij Knab opzegt. 

Goed om te weten

Na sluiting nog 15 maanden toegang

Als je je pakket opzegt, is deze binnen 2 tot 4 werkdagen inactief. Je hebt daarna nog wel 15 maanden toegang tot je gegevens via de Persoonlijke Bankomgeving. Zo kun je bijvoorbeeld nog je Financieel Jaaroverzicht downloaden en al je bij- en afschrijvingen inzien.

Toch van gedachten veranderd?

Open opnieuw een rekening

Heb je je bankpakket opgezegd, maar ben je toch van gedachten veranderd? Dan kan je natuurlijk altijd weer een nieuwe rekening openen. Zo doe je dat: 

  1. Wacht totdat je een bevestiging hebt ontvangen dat je pakket is gesloten
  2. Ga naar je Knab App of download 'm opnieuw
  3. Vul je (bedrijfs )gegevens in en identificeer jezelf
  4. Houd je mail in de gaten voor een bevestiging
section image

Veelgestelde vragen

Hoe zeg ik mijn beleggings­rekening op bij Knab?

Je kan je Knab Beheerd Beleggen op elk moment opzeggen via de Servicedesk. Start een chat in je Knab App of neem telefonisch contact met ons op. Onze Service Experts regelen de rest. 

Als je contact hebt opgenomen, zetten we een opdracht voor je klaar in je Knab App. Na jouw bevestiging verkopen we je effecten. Daarna sluiten we je beleggingsrekening. Je liquide saldo wordt dan automatisch overgeboekt naar je betaalrekening.

Hoe beëindig ik mijn creditcard bij Knab?

Knab Creditcard
Wil je je Knab Creditcard beëindigen? Log in op Mijn ICS, ga naar het contactformulier en geef aan dat je je creditcard wil opzeggen. Je kan ook bellen naar de ICS Servicedesk, via 020-660 0702. De opzegtermijn is 1 maand.

Hoe zeg ik mijn gezamenlijke rekening op?

Dat werkt hetzelfde als wanneer je al je rekeningen in je pakket opzegt. Jij en je partner kunnen allebei de gezamenlijke rekening opzeggen via de Persoonlijke Bankomgeving. Sluit je de rekening omdat jullie uit elkaar gaan? Dan moet de andere rekeninghouder het verzoek eerst bevestigen. 

Hoe zeg ik mijn pensioenrekening op bij Knab?

Heb je een pensioenrekening bij Knab? Dan kun je je rekening alleen opzeggen als je deze beëindigt. Je Knab Pensioensparen en Knab Pensioenbeleggen eindigen automatisch op 31 december van het jaar waarin je vijf jaar ouder wordt dan je AOW-leeftijd. Dit noem je de fiscale einddatum. Wil je je pensioenrekening eerder beëindigen? Dat heb je twee opties:

  • Je boekt je totale saldo inclusief de opgebouwde rente over naar een andere aanbieder om daar verder te gaan met het opbouwen van aanvullend pensioen. Dit doe je gratis met een waardeoverdracht
  • Je koopt tussentijds je Knab Pensioensparen of Knab Pensioenbeleggen af. Je betaalt in dat geval inkomstenbelasting en 20% revisierente over de afkoopsom. 

In beide gevallen stoppen we je Knab Pensioensparen en/of Knab Pensioenbeleggen. Hierna kan je je betaalpakket opzeggen. 

Kan ik mijn rekening opzeggen als ik een zakelijke lening heb bij Knab?

Je kan de zakelijke rekening waarvan wij incasseren alleen beëindigen als je de zakelijke lening volledig aflost. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Je kunt je lening volledig aflossen door het resterende bedrag over te maken naar de onderstaande bankgegevens:

NL38 KNAB 0254 9967 01
Naam: Knab 
Omschrijving: TL–XXXXX 

Op de plek waar 'XXXXX' staat, vul je je leningnummer in. Deze vind je in het Lenen Portaal of in de leningovereenkomst.

Weet je niet zeker wat het resterende leenbedrag is? Neem dan contact op via 020-303-1620 of lenen@knab.nl. 

Zodra wij je betaling ontvangen hebben, voeren we de wijziging door in het Lenen Portaal. Het kan enkele dagen duren voordat dit zichtbaar is. 

Hoe zeg ik het Knab Boekhoudpakket of een boekhoudkoppeling op?

Het Knab Boekhoudpakket opzeggen
Je kan het Knab Boekhoudpakket maandelijks opzeggen via je account. 

  1. Log in op je account
  2. Klik rechts bovenin je scherm op je naam of user-icoon
  3. Ga naar ‘abonnement’ en ‘abonnement’ opzeggen’

Zodra je het pakket opzegt, ontvang je een bevestiging in je mailbox.

Boekhoudkoppeling verwijderen
Een koppeling verwijder je heel eenvoudig in je Persoonlijke Bankomgeving door op de ‘prullenbak' te tikken achter de boekhoudkoppeling.

Hoe zeg ik mijn particuliere en zakelijke verzekering(en) op bij Knab?

Je zakelijke verzekeringen
Je kan je verzekeringen op ieder moment opzeggen door contact op te nemen met onze partner Alicia. Je bereikt ze via 085 000 4100 of knab@alicia.insure. Goed om hierbij rekening te houden met de minimale looptijd van je verzekering. 

Wil je je zakelijke verzekeringen behouden nadat je je rekening opzegt? Wijzig dan je IBAN in je verzekeringsomgeving bij Alicia. Doe je dit niet, dan mislukt de eerstvolgende incasso en wordt er een incassotraject opgestart. Een van je opties is dan om je IBAN te wijzigen.

Je particuliere verzekeringen
Je kunt je verzekering(en) bij Deck dagelijks opzeggen door een e-mail te sturen naar service@deck.nl. De verzekering stopt dan een maand later. Houd er rekening mee dat je verzekering een minimale looptijd heeft. Deze moet meestal eerst verlopen zijn, voordat je je verzekering kan opzeggen.

We helpen je graag

Heb je een vraag?

Heb je een vraag?

Waarschijnlijk vind je het antwoord tussen de veelgestelde vragen.

Bekijk nu
Je geld is veilig

Je geld is veilig

Het is namelijk gedekt door de Nederlandse Depositogarantie.

Lees meer
We staan voor je klaar

We staan voor je klaar

Je bereikt onze Service Experts het snelst via de chat in je Knab App.

Meer info